01 دی 1403 |
English | العربیه

امور کنسولی دانشجویان بین المللی

 

 

 

نکات مهم امور کنسولی دانشجویان بین المللی و فارسی آموزان آزفا 

 

 

 

 

"امور کنسولی برای دانشجویان بین الملل"

دانشجویان بین المللی، بایستی جهت انجام کلیه امور کنسولی(تمدید اقامت، صدور اقامت، خروج مراجعت، خروج قطعی و...)  45روز قبل، با مدارک اعلام شده، به دفتر امور کنسولی مراجعه فرمایید.

با توجه به زمان بر بودن فرایند امور کنسولی، در صورتی که مدارک در زمان مقرر (حداقل 40روز قبل) تحویل نگردد مسئولیت هر گونه مشکل اعم از تاخیر در دریافت پاسپورت و یا جریمه، بر عهده دانشجو می باشد.  

*تنها روزهای شنبه و سه شنبه برای تحویل مدارک فیزیکی مراجعه نمایید.

*جهت دریافت فیش، پول نقد به همراه داشته باشید و به ساختمان خوارزمی، طبقه هفتم، اتاق 704 سرکارخانم ملیحه محمدی مراجعه نمایید.

  • هزینه صدور و تمدید اقامت برای دانشجو 20.000 تومان و برای هر عضو از اعضای خانواده 100.000 تومان می باشد.
  • هزینه خروج و مراجعت و خروج قطعی برای دانشجو 2.000 تومان و برای هر عضو از اعضای خانواده 10.000 تومان می باشد.
  • هزینه تمدید روادید همسر 70.000 تومان می باشد

با توجه به ابلاغ سازمان امور دانشجویان از تاریخ اول اسفندماه سال 1401، کلیه درخواست های کنسولی، توسط نماینده کنسولی دانشگاه در سامانه سائورگ(saorg) ثبت  می شود لذا داشتن کد رهگیری این سامانه الزامی است.

با توجه به اعلام مذکور، دانشجویانی که تاکنون در سامانه تایید صلاحیت عمومی (saorg) ثبت نام نکرده اند، اعم از ورودی سنجش و بورسیه سازمان، موظف هستند در اسرع وقت در سامانه مذکور ثبت نام و اطلاعات خود را به صورت صحیح و دقیق ، ثبت نموده و کد رهگیری را ، جهت تایید، به صورت حضوری به کارشناس کنسولی دفتر سرپرستی دانشجویان بین الملل اعلام نمایند.

در صورت عدم ثبت به موقع اطلاعات و عدم اعلام کد سائورگ به دفتر بین الملل، کلیه عواقب آموزشی و کنسولی بر عهده دانشجو می باشد.

آدرس سامانه تایید صلاحیت عمومی(saorg): http://old.saorg.ir:8081/Application.php

مدارک  لازم جهت ایمیل انجام امور کنسولی :

به نکات زیر دقت نمایید:

* هر کدام از فایل های اسکن شده باید نامگذاری شده باشد؛ بطور مثال :صفحه ی اول پاسپورت، فیش، کد فراگیر، فرم و ...

* حجم هر فایل، حداکثر100کیلو بایت، با فرمت jpg و با وضوح بالا  ارسال شود.

* پرونده های ناقص و با حجم بالا، قابل بررسی نیست.

* مدارک بایستی به هردو ایمیل زیر ارسال شود

lntl.consular@alzahra.ac.ir

lntl.consular@gmail.com

 

مدارک لازم ارسالی از طریق ایمیل جهت تمدیداقامت، خروج و مراجعت و خروج قطعی

 

  1. اسکن صفحه اول پاسپورت با حجم حداکثر100کیلو بایت و با فرمت jpg و با وضوح بالا
  2. اسکن صفحه آخرین اقامت پاسپورت با حجم حداکثر100کیلو بایت و با فرمت jpg و با وضوح بالا
  3. اسکن کد فراگیر با حجم حداکثر100کیلو بایت و با فرمت jpg و با وضوح بالا
  4. اسکن فیش دریافتی از دفتر با حجم حداکثر100کیلو بایت و با فرمت jpg و با وضوح بالا
  5. در صورت تمدید پاسپورت، اسکن صفحه تمدید پاسپورت با حجم حداکثر100کیلو بایت و با فرمت jpg و با وضوح بالا

 

مدارک لازم ارسالی از طریق ایمیل جهت انتقال اقامت به پاسپورت جدید:

علاوه بر مدارک فوق (تمدید اقامت): صفحات پاسپورت قدیمی شامل: اسکن و ایمیل صفحه اول پاسپورت، صفحه اعتبار، در صورتی که پاسپورت تمدید شده باشد ، صفحه آخرین اقامت و صفحه شناسه فراگیر پاسپورت قدیمی و اسکن فرم صدور اقامت به همراه عکس درقسمت بالای سمت چپ فرم، الزامی است.

مدارک لازم ارسالی از طریق ایمیل جهت صدور اقامت دانشجویان جدید الورود:

 

  1. اسکن صفحه اول پاسپورت با حجم حداکثر100کیلو بایت و با فرمت jpg و با وضوح بالا
  2. اسکن صفحه مهر خروج از کشور خود در پاسپورت با حجم حداکثر100کیلو بایت و با فرمت jpg و با وضوح بالا
  3. اسکن کد فراگیر در پاسپورت با حجم حداکثر100کیلو بایت و با فرمت jpg و با وضوح بالا
  4. اسکن فیش دریافتی از دفتر با حجم حداکثر100کیلو بایت و با فرمت jpg و با وضوح بالا
  5. اسکن ویزا با حجم حداکثر100کیلو بایت و با فرمت jpg و با وضوح بالا
  6. اسکن مهر ورود به ایران در پاسپورت حجم حداکثر100کیلو بایت و با فرمت jpg و با وضوح بالا

 

  • مدارک فیزیکی: برای تمدید اقامت، خروج و مراجعت و خروج قطعی:
  1. اصل گذرنامه
  2. فیش دریافتی از دفتر
  3. 3قطعه عکس 4*3
  4. برگه ویزا فقط برای دانشجویان جدید الورود که درخواست صدور اقامت دارند.
  5. از تاریخ 1/12/ 1401 تا اطلاع ثانوی، پرینت فرم کنسولی و کپی های پاسپورت و ... برای دانشجویان الزامی نمی باشد
  6. برای اعضای خانواده، دانشجویان مشمول جریمه و کسانی که تعویض پاسپورت داشته اند و  می بایست اطلاعات مورد نیاز کنسولی و اخرین اقامت از پاسپورت قدیمی به پاسپورت جدید منتقل شود،  پرینت 2 نسخه فرم کنسولی تایپ شده، بر اساس نوع درخواست اعم از تمدید یا صدور اقامت، انتقال اقامت، خروج و مراجعت و خروج قطعی، الزامی است.     

در فرم های مربوط به دانشجو، شغل به صورت زیر تکمیل گردد:

      دانشجوی رشته .......... مقطع ......... دانشگاه الزهرا

 

  1. برای اعضای خانواده (هر عضو خانواده)، ، یک سری  از مدارک دانشجو به صورت فیزیکی و ایمیل شامل کپی از صفحه اول پاسپورت، صفحه اقامت و صفحه کد فراگیر و برای فرزندان نیز برگه حضانت فرزند ممهور به مهر وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ، الزامی است.

 مدارک فیزیکی : برای انتقال اقامت به پاسپورت جدید:

علاوه بر مدارک فوق، مدارک پاسپورت قدیمی به شرح زیر الزامی است:

  1. دو کپی از صفحه اول پاسپورت
  2. دو کپی صفحه اعتباردر صورتی که پاسپورت تمدید شده باشد
  3. کپی آخرین اقامت
  4. کپی صفحه شناسه فراگیر
  5. 2 برگه فرم تایپ شده صدور اقامت

 

در فرم های مربوط به دانشجو، شغل به صورت زیر تکمیل گردد:

                       دانشجوی رشته .......... مقطع ......... دانشگاه الزهرا

 

 فرم های مورد نیاز بر اساس درخواست کنسولی برای اعضای خانواده، دانشجویان مشمول جریمه و کسانی که انتقال اقامت دارند:

  1. فرم صدور اقامت : اعضای خانواده (فرزند)، انتقال اطلاعات کنسولی از پاسپورت قدیم به پاسپورت جدید درصورت تعویض پاسپورت و دریافت پاسپورت جدید
  2. فرم تمدید اقامت : اعضای خانواده و دانشجویان مشمول جریمه
  3. فرم روادید خروج و مراجعت ، خروج قطعی ،خروج داخلی : اعضای خانواده و دانشجویان مشمول جریمه
  4. فرم تمدید روادید همسر

 

 

 

مدارك مورد نياز برای صدور رواديد تحصيلي دانشجو:

 

مدارک ارسالی از طریق پست الکترونیک به آدرس: intl.consular@alzahra.ac.ir

 

1. رو گرفت صفحه اول گذرنامه 

 

2. تکمیل فرم درخواست روادید تحصیلی

 

3.اسکن رنگی صفحه اول گذرنامه  

 

4.اسکن رنگی عکس پرسنلی پشت زمینه سفید

فرم درخواست روادید تحصیلی

راهنمای اسکن پاسپورت

راهنمای اسکن عکس

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه دانشجویان بین المللی